Membrii Colegiului American al Chirurgilor a declarat ca in ultima perioada s-a observat o crestere semnificativa a traumatismelor piciorului si gleznei la pacientii care supravietuiesc in urma accidentelor auto. Motivul? Se pare ca responsabile de acest lucru sunt airbagurile.
Inca din 1998 guvernul federal din USA a inceput sa pretinda constructorilor auto sa doteze automobilele noi cu sisteme de siguranta cu dublu airbag frontal. De atunci numeroase studii au atras atentia asupra cresterii numarului de raniri la nivelul extremitatii inferioare a organismului. Potrivit unui raport al guvernului federal, soferii automobilelor dotate cu sisteme de siguranta cu dublu airbag au suferit mai mult de 17600 rani/an la nivelul extremitatii inferioare a corpului. O treime dintre aceste accidente sunt la nivelul piciorului si gleznei.
Chiar daca traumatismele de la nivelul piciorului si gleznei nu pun in pericol viata celor implicati in accident, victimele au nevoie de obicei de mai multe interventii chirurgicale pentru a se insanatosii, sufera de limitarea mobilitatii si au nevoie de luni sau chiar ani de reabilitare si fizioterapie.
In prezent chirurgii vad traumatisme care pana acum erau destul de rare pentru ca in urma cu cateva decade acesti pacienti ar fi decedat datorita traumelor suferite la nivelul jumatatii superioare a corpului. Acum, multumita centurilor de siguranta si airbagurilor aceste persoane supravietuiesc.
Chirurgii americani specializati in traume la nivelul piciorului si gleznei au discutat la ultima conferinta anuala despre tehnici mai putin invazive pentru a trata traumatismele suferite in urma accidentelor auto si altor incidente rutiere. Una dintre cele mai comune tehnici este utilizarea dispozitivelor de fixare interne si externe care imobilizeaza piciorul si glezna la fel ca si un aparat gipsat.
Fixatoarele interne implica utilizarea unor suruburi, tije si placi atasate de os, stabilizandu-l si permitand o foarte buna recuperare.
Fixatoarele externe sunt asemanatoare schelelor folosite in constructia unei cladiri, folosind tije externe care strapung pielea pentru a fixa osul situat sub aceasta.
Multe dintre victimele accidentelor rutiere care sufera traumatisme la nivelul piciorului si gleznei datorita protejarii extremitatii superioare de airbaguri au nevoie de o perioada lunga de recuperare. Vestea inbucuratoare este ca majoritatea victimelor se recupereaza foarte bine si pot avea in continuare un stil de viata normal.