Caravana Sanatatii, organizata de dm Romania, s-a incheiat cu succes, ajungand la aproximativ 1.200 de participanti, cu implicarea activa a peste 30 de medici, dintre cei aproape 140 inscrisi in program. Cea de-a doua editie a avut loc intre 17 iulie si 23 august, in 12 orase din tara: Iasi, Suceava, Buzau, Galati, Craiova, Timisoara, Arad, Baia Mare, Bucuresti, Constanta, Pitesti si Fagaras.
Studiul Spectra, recent realizat de concernul dm, a relevat ca 53% dintre femei considera ca subiectul sanatatii feminine ar putea beneficia de mai multa atentie. In Romania, alaturi de Serbia si Bosnia si Hertegovina, femeile considera ca acest subiect este insuficient dezbatut in societate. Caravana Sanatatii dm a raspuns acestor nevoi, oferind consultanta si informatii relevante. In plus, proiectul a inclus si conferinte dedicate sanatatii feminine, organizate in Iasi, Galati si Baia Mare. Astfel, am oferit un cadru sigur si fara prejudecati, incurajand dialogul deschis cu specialistii, pentru un numar de aproximativ 100 de femei.
„Anul acesta, Caravana Sanatatii dm a reusit sa atraga aproximativ 1.200 de participanti, comparativ cu aproximativ 450 anul trecut, extinzandu-se de la 7 la 12 orase. Aceasta crestere subliniaza angajamentul nostru fata de sanatatea femeilor, evidentiind interesul crescut al femeilor pentru consultante de specialitate. dm Romania se dedica promovarii unei abordari preventive, oferind informatii si solutii pentru o viata sanatoasa si echilibrata. Initiativa noastra are ca scop cresterea constientizarii asupra sanatatii feminine, punand accent pe ingrijirea corpului si a mintii”, a declarat Anca Ciobanescu, manager marketing al dm drogerie markt.
Un alt element inovator si captivant adus de Caravana Sanatatii dm a fost colaborarea cu „Podcastul Medical”, care se adreseaza unei comunitati online, cu peste 100.000 de urmaritori pe TikTok si peste 26.000 de abonati pe YouTube, propunandu-si sa explice si sa simplifice termenii medicali si sa aduca subiecte de interes in fata specialistilor. Colaborarea cu dm a constat intr-o serie de 4 episoade in care medici si specialisti au abordat diverse aspecte legate de sanatatea femeilor, punctand principalele teme pe care si le-a propus intregul proiect.
Participantele la https://dm.ro/ au avut oportunitatea de a interactiona cu specialisti in nutritie de la Integraviva, care le-au oferit sfaturi privind o alimentatie sanatoasa, masuratori corporale si recomandari personalizate. De asemenea, au avut posibilitatea de a discuta cu experti in ginecologie despre problemele intampinate in timpul ciclului menstrual si preventie cu privire la bolile feminine. Femeile au primit sfaturi de la psihologi pentru sprijin emotional, in toate etapele prin care acestea trec. Nu in ultimul rand, specialistii in dermatologie au oferit sfaturi esentiale pentru ingrijire si au abordat si alte aspecte relevante legate de sanatatea pielii. Programul a cuprins si momente de energizare, alaturi de instructori de zumba sau dansatori profesionisti.
„Este o experienta unica. Desi consilierea in sine este similara cu cea pe care o facem zilnic in cabinet, Caravana Sanatatii ne ofera ocazia de a intalni diverse tipologii de oameni, cu nevoi si proveniente diferite din diferite regiuni ale tarii. Am fost placut surprinse de deschiderea si raspunsul pozitiv al oamenilor la aceasta initiativa.Situatiile in care persoanele care au apelat la serviciile oferite de caravana erau pacienti cu diverse afectiuni, cum ar fi cele oncologice, unde nutritia joaca un rol esential, au demonstrat cat de binevenit este acest proiect. Acesta este doar unul dintre numeroasele exemple care subliniaza importanta unor astfel de initiative in tara noastra. Facilitarea accesului la informatii avizate reprezinta o adevarata gura de aer proaspat pentru societatea noastra”, a povestit Nutritionist Dietetician Drd. Liana Contiu & Manager Integraviva.
Desi ne-am concentrat pe sanatatea femeilor, am creat si un spatiu prietenos pentru cei mici, cu activitati si jocuri, precum si colturi de relaxare, gustari sanatoase si zone de reimprospatare. Barbatii au fost, de asemenea, bineveniti la Caravana Sanatatii, avand ocazia sa obtina informatii valoroase despre sanatatea partenerelor lor si despre modul in care pot sa le sustina pe acestea. Multi dintre ei au solicitat consiliere din partea specialistilor, ceea ce ne bucura si reflecta un interes crescut pentru intelegerea si aprofundarea informatiilor legate de sanatatea femeii, ca parte din integranta din familie. Participantii au avut sansa de a castiga produse (absorbante, suplimente, precum si produse destinate momentelor de relaxare: protectie solara si prosoape de plaja), dar si brosuri cu informatii utile din aria consultatiilor de care au avut parte.
„Participarea la o caravana a sanatatii a fost o experienta profunda si plina de satisfactii. Ca psiholog, am avut oportunitatea de a interactiona cu o plaja larga de oameni, oferind suport emotional de tip «prim ajutor». M-am bucurat sa vad cum oamenii se deschid si incep sa vorbeasca despre problemele lor. A fost o lectie valoroasa despre importanta accesibilitatii serviciilor psihologice si despre nevoia de a continua aceste initiative pentru a imbunatati bunastarea mentala in comunitati”, a transmis Andreea Moldovan, psiholog din cadrul Caravanei, prezent in Timisoara si Arad.
Evenimentele au avut loc in parcarile mall-urilor partenere. Pentru anul in curs, Caravana Sanatatii dm a fost prezenta in:
• 17 - 18 iulie, Iasi
• 20 - 21 iulie, Suceava
• 24 - 25 iulie, Buzau
• 27 iulie, Galati
• 31 iulie - 1 august, Craiova
• 3 - 4 august, Timisoara
• 6 - 7 august, Arad
• 9 - 10 august, Baia Mare
• 12 - 13 august, Bucuresti
• 15 - 18 august, Constanta
• 20 - 21 august, Pitesti
• 22 - 23 august, Fagaras
Partenerii care au sustinut acest eveniment sunt: Nivea SUN, always, Discreet, BiSeptol si Emocalm.
Despre dm drogerie markt: dm drogerie markt este una dintre cele mai mari retele de magazine de drogherie din Europa, oferind o gama larga de produse pentru ingrijirea personala, sanatate si frumusete. In Romania, lantul de magazine este prezent de 16 ani, timp in care a evoluat constant, a creat peste 1600 de locuri de munca si a deschis peste 140 de magazine. In 2022, dm a lansat, in Romania, si magazinul online, expansiunea companiei fiind in continuare una din prioritati.