Mirela Dogaru, MedLife: “Starea de sanatate precara a angajatilor poate genera un impact economic de pana la 4 milioane de euro pe an pentru o companie. Abonamentul medical faciliteaza accesul la servicii de preventie si ajuta companiile sa reduca semnificativ aceste costuri”.
• O companie cu 3.000 de angajati poate pierde, in medie, in fiecare an, pana la 4 milioane de euro pe concedii medicale*, spitalizari, lipsa de productivitate si eficienta. in acelasi timp, un management eficient al sanatatii angajatilor poate reduce intr-o masura semnificativa aceste costuri.
• Abonamentele medicale raman in topul beneficiilor preferate de angajatii din Romania si reprezinta solutia potrivita pentru cresterea productivitatii si diminuarea impactului financiar generat de o stare precara de sanatate a oamenilor din companie.
• in ultimii 5 ani, peste 1,4 milioane de angajati romani au avut grija de sanatatea lor cu ajutorul abonamentelor medicale MedLife. Raportat la cele 4,23 milioane de angajati din sistemul privat, conform studiului PALMED**, rezulta ca 1 din 3 a accesat servicii medicale prin intermediul unui abonament MedLife.
• Pandemia a accentuat interesul romanilor pentru preventie medicala, iar in ultimul an abonatii MedLife au accesat aproape 3,5 milioane de servicii, cu 30% mai mult fata de 2020.
• Prin intermediul abonamentelor corporate si IMM, MedLife, cel mai mare operator medical privat, inclusiv pe segmentul corporate, contribuie la dezvoltarea sanatoasa a mediului de business romanesc.
Starea de sanatate a angajatilor este strans legata de productivitatea unui business. Datele unui studiu MedLife arata ca o companie cu 3.000 de angajati poate pierde, in medie, in fiecare an, pana la 4 milioane de euro pe concedii medicale, spitalizari, lipsa de productivitate si eficienta. Printr-un management eficient al sanatatii angajatilor, organizatia poate economisi un procent important din aceste costuri.
Problemele de sanatate genereaza un numar ridicat al absentelor, un engagement mai scazut la locul de munca, precum si cresterea nivelului de stres. Conform datelor publicate de CNAS, numarul de zile de concediu pentru incapacitate temporara de munca a crescut cu 27,5%, intre 2014 si 2018. insa, costurile suportate de un angajator nu sunt cauzate doar de concediile medicale, ci si de prezenteism - situatia in care o persoana are sentimentul ca trebuie sa mearga neaparat la munca, chiar daca este prea bolnava sau stresata pentru a putea fi productiva.
In aceste conditii, companiile au inteles tot mai mult importanta sanatatii si au cautat solutii prin care sa le asigure angajatilor accesul la servicii medicale de preventie. Piata abonamentelor medicale a avut o ascensiune importanta si s-a maturizat in ultimii 10 ani, abonamentele fiind in prezent cel mai apreciat beneficiu extrasalarial non-cash, dupa bonurile de masa. MedLife, cel mai mare operator medical privat, este liderul pietei de abonamente medicale, asigurand companiilor pachete de preventie si profilaxie adaptate nevoilor lor. Compania are grija de 768.000 de angajati din Romania, care lucreaza in 8.000 de firme din tara noastra.
„Suntem un business antreprenorial romanesc, iar in cei 28 de ani de activitate am contribuit la dezvoltarea sanatoasa a mediului de afaceri romanesc. stim ca afacerile sanatoase cresc cu angajati sanatosi, de aceea ne-am dorit sa fim un partener de incredere pentru companiile din Romania, pregatind produse si solutii adaptate nevoilor si specificului fiecarei industrii. Acestea contribuie atat la mentinerea sanatatii angajatilor romani, a companiilor in care acestia lucreaza, si, in acelasi timp, au un impact pozitiv pentru economia tarii”, spune Mirela Dogaru, Director Corporate si Membru in Comitetul Executiv MedLife Group.
Cum ajuta abonamentul medical diferite categorii de pacienti
Femeile sunt cea mai activa categorie de pacienti in randul abonatilor, peste 55% dintre accesarile de servicii din sistemul MedLife fiind efectuate de femei cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani. De altfel, doar in ultimii 5 ani, aproape 200.000 de femei au folosit abonamentul medical pentru preventia diferitelor tipuri de cancere sau a unor boli genitale. Astfel, acestea au efectuat peste 350.000 de consultatii ginecologice si aproape 500.000 de analize de laborator, ginecologia fiind pe locul 1 in topul clasamentului specialitatilor accesate prin intermediul abonamentelor medicale.
In plus, cu ajutorul abonamentului medical MedLife, peste 21.000 de femei insarcinate au realizat controale si analize specifice, in ultimii 5 ani, care le-au ajutat in urmarirea parcursului normal al sarcinii, pentru a se bucura din plin de aceasta perioada.
Totodata, persoanele cu afectiuni cronice au folosit activ abonamentele, iar in ultimii 5 ani, aproximativ 310.000 de bolnavi cronici au beneficiat de consultatii si investigatii in cadrul Sistemului MedLife.
O alta categorie de pacienti care utilizeaza frecvent abonamentul medical este cea pediatrica, prin intermediul abonamentului aproape 50.000 de copii mergand la medic in ultimii 5 ani si efectuand peste 310.000 de consultatii de pediatrie.
Pandemia a accentuat interesul romanilor pentru preventie medicala
Ultimii doi ani au schimbat prioritatile romanilor, iar odata cu pandemia s-a acutizat interesul pentru sanatate si preventie medicala. Datele MedLife arata ca doar in ultimul an, angajatii care beneficiaza de un abonament de sanatate au accesat aproape 3,5 milioane de servicii medicale, in crestere cu 30% fata de 2020. in plus, dorinta de a avea grija de starea de sanatate este confirmata si printr-un numar cu 15% mai mare de abonati unici care au ales sa mearga la medic in 2021, comparativ cu anul precedent.
„Abonamentul medical este un instrument care incurajeaza preventia si crearea unei rutine medicale. Avand acces la zeci de consultatii si analize, stabilind o relatie cu un doctor, dispare frica si se naste increderea. Multi romani nu merg la medic de teama de a nu afla ca sufera de vreo afectiune. Da, este adevarat, multi dintre cei care au accesat servicii prin intermediul abonamentelor au descoperit ca au anumite probleme de sanatate, dar vestea buna este ca au putut sa le trateze la timp, reusind sa previna agravarea problemei respective si eventuale tratamente mai complicate si mai costisitoare. Ultimii doi ani au fost cu siguranta un semnal puternic de alarma, care a determinat si schimbari pozitive, si ne bucuram ca angajatii inteleg din ce in ce mai mult utilitatea abonamentului si merg la medic in scop preventiv”, mai adauga Mirela Dogaru.
MedLife sustine dezvoltarea sanatoasa a mediului de business romanesc
MedLife pune la dispozitia companiilor 2 tipuri de abonamente, in functie de numarul de angajati: abonamente medicale IMM, dedicate companiilor cu pana la 50 de angajati, si abonamentele medicale corporate, care pot fi accesate de organizatiile cu peste 50 de angajati.
Pentru fiecare dintre acestea, exista mai multe tipuri de pachete, care includ un numar variat de servicii medicale, gratuite si cu discount, precum medicina muncii, consultatii medicale, analize de laborator si investigatii imagistice (CT, RMN, ecografii).
Prin intermediul abonamentelor medicale MedLife, angajatii au acces la un intreg ecosistem medical national de clinici, hyperclinici, laboratoare, spitale, farmacii si cabinete dentare, in aproape 700 de unitati proprii si partenere, unde mii de medici, asistente si infirmieri ii ajuta, zi de zi.
Mai multe detalii despre abonamentele si serviciile MedLife dedicate companiilor pot fi gasite accesand: www.medlife.ro/servicii-companii.
*Date calculate pentru o companie cu 3.000 de angajati si o medie de 6,5 zile pe an pentru concediul medical. Estimarile sunt realizate pe baza unui raport MedLife.
**Studiul PALMED - Analiza impactului economic si social al furnizorilor privati de servicii medicale din Romania.
***
Despre abonamentele medicale MedLife
in cei 28 de ani de activitate, Sistemul Medical MedLife a sustinut dezvoltarea sanatoasa a mediului de afaceri local, prin servicii si produse adaptate nevoilor companiilor din Romania. Astazi, MedLife este liderul pietei de abonamente medicale din tara noastra, avand grija de 768.000 de angajati, din 8.000 de companii.
MedLife ofera pachete de preventie si profilaxie pentru angajatii din corporatii si IMM-uri, prin intermediul carora, acestia pot beneficia de servicii medicale de top la nivel national, avand acces la o retea de aproape 700 de unitati proprii si partenere in toata tara.
In plus, MedLife a dezvoltat si alte solutii adaptate nevoilor companiilor, precum Concierge Doctor, un serviciu premium, reprezentat de un consilier medical care evalueaza starea de sanatate a pacientului si ii face un plan de investigatii personalizat, Clinica Medicala Mobila si Cabinetele Medicale Mobile, unitati care se deplaseaza in teritoriu, impreuna cu personal medical, in vederea acordarii de servicii medicale, dar si programe de informare si wellbeing pentru angajati.
Totodata, ca parte din procesul de digitalizare a serviciilor medicale, MedLife a creat o serie de servicii noi, precum: MM Express care presupune emiterea fisei de aptitudini pentru noii angajati pe loc sau in maxim 24 de ore, medicina muncii self service, care asigura gestionarea de catre angajator a etapelor premergatoare emiterii fisei de aptitudini si accesul instant la fisele de aptitudini valabile; aplicatie mobila in care poate fi verificat intregul istoric medical sau shop-ul online in care poate fi achizitionat cu usurinta un abonament medical individual. De asemenea, MedLife este primul furnizor medical privat din Romania care ofera rapoarte personalizate companiilor monitorizate de catre echipele de medicina muncii, ce contin o radiografie 360 grade a starii de sanatate a angajatilor si solutii pentru a imbunatati starea de bine in companii.
Compania isi propune sa fie in continuare un partener de incredere pentru mediul de business romanesc, urmarind dinamica pietei muncii si transformand nevoile angajatorilor in solutii concrete si eficiente.