Etichete anti-obezitate pe produsele alimentare din Marea Britanie
Stire medicala
"Data viitoare, incearca varianta fara zahar" este unul dintre indemnurile care ar putea aparea pe etichetele unor produse alimentare, in cadrul unei campanii privind riscurile obezitatii, realizata de guvernul britanic si 34 de companii, printre care Coca Cola, Pepsi, Mars si Cadbury.
"Pe etichetele unor bauturi carbogazoase ar putea sa scrie <>. Daca este vorba despre un pachet de sunca, ar putea scrie pe el <>, iar pe un cofraj cu oua - <>", sustine directorul executiv al Asociatiei de Publicitate din Marea Britanie, baroneasa Peta Buscombe, citata de cotidianul The Telegraph.
Pe de alta parte, in cadrul campaniei vor fi lansate mai multe produse cu continut scazut de grasimi si zahar, iar companiile participante vor oferi mese gratuite copiilor care locuiesc in zone defavorizate. De asemenea, supermarketurile vor avea preturi promotionale pentru fructele si legumele proaspete.
Potrivit statisticilor din Marea Britanie, 60% dintre barbati, 50% dintre femei si 25% dintre copii vor fi obezi pina in anul 2050, daca nu se iau masuri de prevenire a acestei boli.
In Romania, jumatate din populatie este supraponderala si poate deveni obeza in lipsa unui tratament supravegheat de medici si fara o alimentatie sanatoasa. Presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, prof. dr. Nicolae Hancu, sustine ca un sfert dintre romani sunt deja obezi.
Articole recomandate
- Ingrijirea si prevenirea iritatiilor de scutec
- Infectia cu norovirus: simptome, raspandire, preventie, tratament
- Contraceptivele injectabile
- Alimente care nu trebuie tinute in frigider
- E-urile pot fi bune pentru organism
- Grasimile benefice si nocive din alimente
- Botulismul si riscul de imbolnavire din cauza alimentelor la conserva
- Obezitatea - problema hormonala sau de dieta?
- Sfaturi de nutritie pentru pacientii care sufera de cancer