Cauta afectiune/simptom/conditie medicala
Cere sfatul medicului
Cere sfatul
medicului

Majoritatea reclamatiilor pe adresa Ministerul Sanatatii vizeaza asistenta medicala in spitale

Publicat la data de: 02 Martie 2009

Cele mai multe sesizari primite de Ministerul Sanatatii, in prima luna de functionare a centrului “Ce Te Doare?”, au vizat deficiente in asigurarea asistentei medicale in spitale, printre care nesupravegherea pacientilor aflati in tratament, conduita medicilor si echipamentele nefunctionale.

Alte probleme reclamate au fost intarzierea ambulantelor si prezumtive cazuri de malpraxis, in timp ce printre sesizarile privind asistenta medicala ambulatorie s-a numarat lipsa medicilor de familie de la program. Atat pacientii, cat si medicii, au semnalat si probleme legate de medicamente, cum ar fi lipsa acestora sau compensarile.

Medicii s-au plans ministerului si de lipsa posturilor, dotarile insuficiente si veniturile mici.

Potrivit datelor centralizate de minister, la centrul "Ce Te Doare?" s-au primit, in perioada 29 ianuarie - 20 februarie, aproximativ 2.000 de mesaje telefonice si 400 de e-mail-uri.

Din totalul reclamatiilor, 60% au fost facute de pacienti, iar restul, de medici.

"Va scriu in numele mamei mele care e nascuta in 1936 si e bolnava de inima: cardiopatie ischemica. Va sesizez urmatoarea anomalie ce exista in orasul nostru. De ex. as fi dorit sa o duc pe mama la un consult de specialitate dupa un an, ei bine aici nu se poate practic. Deci te duci la policlinica la cabinetul de cardiologie si se face o programare pe luna lui mai. Deci pana atunci nu poti sa te consulti la un medic specialist cardiolog, decat daca iti este foarte rau (esti pe moarte). Mi se pare ceva de nedescris si sunt sigur ca forurile tutelare de sanatate nu stiu de asa ceva”, este una dintre sesizari, formulata de un cetatean din Petrosani, jud. Hunedoara.

Centrul “Ce Te Doare?” a fost infiintat de Ministerul Sanatatii pentru a inregistra deficientele semnalate de catre pacienti si medici in cadrul sistemului de sanatate. Reclamatiile pot fi facute telefonic, prin intermediul liniei gratuite 0800.800.885, sau pe internet, scriind la adresa [email protected].


Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate