Cauta afectiune/simptom/conditie medicala
Cere sfatul medicului
Cere sfatul
medicului

A&D Pharma a raportat o crestere a EBITDA de 80%, pana la 22,1 mil euro

Publicat la data de: 10 Martie 2009

Castigul A&D Pharma Holdings NV inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a crescut cu 80%, in anul 2008, pana la 22,1 milioane euro, a anuntat luni compania.

De asemenea, vanzarile consolidate ale companiei au crescut cu 18% atingand 501,5 milioane euro, contributia la profit a crescut la 63,7 milioane euro (+ 21%). O usoara scadere, cu 25%, au inregistrat-o adaosurile comerciale brute.

Pe segmente de business, in anul 2008, distributia clasica a crescut cu 20% in euro. Vanzarile pe linia de distributie clasica atingand 326,4 milioane euro, fata de 271,7 milioane euro in 2007. Totodata, EBITDA pentru linia de distributie clasica a atins 10,4 milioane euro, in crestere cu 135% fata de 2007. Contributia la profit a fost de 26,9 milioane euro.

Linia de distributie clasica a A&D Pharma detine o cota de piata de 10,4% segmentul spitale in 2008, comparativ cu 3,9% in 2007.

Marketingul si vanzarile au avut o crestere anuala de 7% in euro, atingand 98,6 milioane euro. EBITDA pe linia de marketing & vanzari a crescut cu 16%, atingand 21,3 milioane euro. Contributia la profit a fost de 26,3 milioane euro.

De asemenea, distribuitorul de produse farmaceutice, Mediplus, parte a A&D Pharma, avea la 31 decembrie 2008 o cota medie de piata de 18,8% din totalul pietei de distributie a produselor farmaceutice, incluzand vanzarile catre spitale si portofoliul de pe linia marketing & sales.

Totodata, lantul de farmacii Sensiblu, de asemenea parte a A&D Pharma, a inregistrat o crestere cu 27% a vanzarilor, atingand 154, 8 milioane euro, precum si o crestere cu 53% a contributiei la profit, atingand 10,4 milioane euro.

Reteaua de farmacii a intregistrat in 2008 un EBITDA de 0,2 milioane euro comparativ cu EBITDA negativ de 2,6 milioane euro in 2007. Cifrei de afaceri per locatie a crescut cu 27%, atingand 66.000 euro. Cardurile de fidelitate au generat o crestere anuala a valorii medii a tranzactiilor pe card cu 14% atingand 13,7 euro (12 euro in 2007) in al patrulea trimestru din 2008, comparativ cu o crestere anuala de 15% a valorii medii a tranzactiilor fara card de fidelitate atingand 8,2 euro (7,1 euro in 2007).


Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate