MedLife raporteaza pentru Q3 2022 o crestere a veniturilor de 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut
Stire medicala
“In ciuda contextului economic instabil, am reusit sa inregistram o performanta financiara solida. Urmeaza o perioada de consolidare si de integrare a business-urilor achizitionate.”
• MedLife a inregistrat in primele 9 luni ale anului 2022 o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 1.3 miliarde RON.
• Compania a urmat intr-un ritm sustinut strategia de expansiune la nivel national, atat prin achizitii, cat si prin dezvoltari organice, bifand 7 unitati noi inaugurate si 13 achizitii in mai putin de noua luni.
• Dezvoltarea serviciilor de nisa - oncologie, oftalmologie - precum si intrarea pe segmentul de wellness, contribuie la consolidarea celei mai mari platforme de diagnostic si tratament din Romania, detinuta de MedLife.
• in perioada urmatoare, MedLife va continua dezvoltarea sustinuta a portofoliului de servicii la nivel national, in acord cu nevoile pacientilor. Cresterea si consolidarea
excelentei medicale raman principalul deziderat al Grupului.
MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania si singura companie cu capital romanesc din topul operatorilor de servicii medicale private, anunta rezultatele financiare aferente trimestrului trei din acest an.
Astfel, in pofida contextului economic instabil, aflat sub amenintarea unei recesiuni, Grupul MedLife a inregistrat in primele 9 luni ale anului 2022 o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 1.3 miliarde RON, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportata nu include doua achizitii importante: Spitalul Muntenia si Grupul Provita, acestea fiind in curs de aprobare a Consiliului Concurentei.
Cu o crestere constanta a cotei de piata in toate regiunile tarii, MedLife a demonstrat inca o data capacitatea unui business sanatos de a se adapta indiferent de context. in ciuda inflatiei ridicate si a cresterii costurilor de consum, Grupul romanesc a inregistrat in T3 2022 un avans de doua cifre pentru majoritatea segmentelor de business. Cele mai performante divizii au fost clinicile si spitalele, cu cresteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflecta efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp in care romanii si-au amanat vizitele la medic, de teama infectarii sau din cauza restrictiilor.
“Intr-un context marcat de numeroase incertitudini si de o inflatie accelerata in intreaga lume, si implicit pe plan local, MedLife demonstreaza inca o data capacitatea extraordinara de adaptare, continuand ritmul sustinut de dezvoltare la nivel national. Indiferent de circumstante, nevoile pacientilor guverneaza deciziile noastre de business. Sanatatea nu tine cont de razboi, inflatie sau criza economica, de aceea, am continuat eforturile pentru a oferi solutii personalizate atat pentru angajatii celor aproape 10.000 de companii pe care le avem in portofoliu, cat si pentru milioanele de pacienti care trec pragul an de an unitatilor noastre”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.
Dezvoltare accelerata pentru cresterea accesului la servicii medicale de excelenta, atat in regim integrat, cat si de nisa
Primele noua luni ale anului 2022 au fost intense pentru liderul pietei de servicii medicale private, atat prin prisma dezvoltarii organice, cat si a achizitiilor. Pentru a creste accesul la servicii medicale de excelenta, MedLife a dezvoltat organic 7 unitati noi, printre care clinici de medicina dentara, la Craiova, Ploiesti si Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici in Targu Mures si Deva, si centre de nisa in Arad, Targoviste si Craiova.
Mai mult decat atat, in conformitate cu strategia Grupului, MedLife inchide al treilea trimestru din 2022 cu nu mai putin de 13 achizitii bifate in mai putin de 9 luni. Potrivit reprezentantilor companiei, planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achizitii cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar si cu intentia de a consolida nise precum oncologia, oftalmologia si mai nou, segmentul de wellness.
Printre companiile achizitionate de Grupul MedLife in ultimele 9 luni se afla: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timisoara, Medici’s, Opticristal Brasov, Spitalul Muntenia, precum si salile de fitness Sweat Concept si platforma digitala SanoPass.
Aditional procesului de extindere teritoriala, aliniat nevoilor pacientilor, investitiile MedLife s-au indreptat anul acesta si catre procesele de digitalizare, inovatie si upgradare la nivelul echipamentelor si dotarilor medicale. Totodata, odata cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu interventii robotice in cel mai mare spital din retea, s-a incheiat si prima etapa de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului.
Perspective 2023. Ritmul alert al achiziiilor va fi urmat, pe termen scurt, de o perioada de aezare si consolidare
Reprezentantii MedLife se asteapta ca 2023 sa fie un an dificil din perspectiva economica, insa mizeaza pe faptul ca piata de servicii medicale si-a dovedit rezilienta de a face fata mai usor la diferite crize, comparativ cu alte industrii. in plus, compania se bazeaza pe agilitatea echipei de management de a adapta strategia in functie de context.
Pentru anul viitor Grupul romanesc are in plan continuarea dezvoltarii portofoliului de servicii, in special pe nise, dar pe termen scurt anunta o perioada de asezare si consolidare, ca urmare a activitatii intense de achizitii din ultimele luni.
“Efectele pandemiei, razboiul, inflatia, criza energetica – toate au venit ca un boomerang peste intreaga Europa, inclusiv peste mediul de afaceri din Romania. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturata, si am putut sa continuam planurile de expansiune prin achizitii si dezvotare organica.
Mai departe vom actiona prudent, in functie de context si tendintele din piata. Este firesc ca dupa extinderea accelerata din ultimele luni sa urmeze o perioada de asezare si consolidare la nivel de grup. in paralel, vom continua sa oferim suport companiilor mari, mijlocii, dar si start-up-urilor pentru a le sustine business-ul in aceasta perioada greu de dus pentru mediul de afaceri. Totodata, vom fi alaturi de restul pacientilor care ne trec zilnic pragul, cu solutii personalizate, nevoile acestora fiind prioritare in tot procesul nostru decizional”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.
Grupul MedLife se remarca astazi prin cea mai puternica retea de diagnostic si tratament din Romania, cu 700 locatii proprii si partenere la nivel national. Peste 5,5 milioane pacienti unici au apelat pana acum la servicii de preventie, wellness, tratament si spitalizare in reteaua MedLife, iar aproape 800.000 de angajati beneficiaza de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.
***
Despre Sistemul Medical MedLife
Sistemul Medical MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sanatos si a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din Romania. Antreprenorii romani, care au pus bazele acestei companii, au investit si s-au implicat pentru a aduce schimbare in sistemul de sanatate romanesc, au crezut in inovatie si au indraznit sa tinteasca cat mai sus, pentru a oferi pacientilor romani calitate, profesionalism, grija si respect pentru nevoile lor.
Compania opereaza cea mai extinsa reea de clinici, una din marile reele de laboratoare medicale, spitale generale si specializate si are cea mai mare baza de clieni corporate pentru Pachete de Prevenie in Sanatate din tara. Este, de asemenea, din punct de vedere al vanzarilor, unul dintre cei mai mari jucatori de servicii medicale private din Europa Centrala si de Est.
Grupul MedLife are un istoric de succes in ceea ce priveste atat cresterea organica, cat si cresterea prin achizitii. Echipa sa puternica si experimentata de management a fost capabila sa creeze si sa gestioneze aceste oportunitati de crestere, dobandind cunostinte si experienta valoroase, care sa ii permita gasirea celei mai bune cai pentru continuarea cu succes a extinderii.
Fiind o companie romaneasca cu traditie, MedLife a ales sa se listeze la Bursa din Romania, fiind un model al listarilor pe piata locala de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanta corporativa pe care o are implementata, a inspirat si alte companii locale spre a porni pe acest drum si a ajuta la dezvoltarea capitalului romanesc si a economiei. Actiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzactionare pe piata reglementata la vedere administrata de Bursa de Valori Bucuresti, Categoria Premium, avand simbolul de tranzactionare ″M″.
In perioada de pandemie, MedLife a reusit sa joace un rol esential in societate si sa capete un statut de lider in monitorizarea pandemiei prin implicarea activa in zona de cercetare.
Compania continua sa investeasca in proiecte cu impact asupra comunitatii locale in tehnologie si infrastructura. Creeaza locuri de munca si dezvolta un ecosistem care contribuie la dezvoltarea si mentinerea unei Romanii sanatoase.
Articole recomandate
- Fructele goji si beneficiile acestora pentru sanatate
- Boli cu transmitere sexuala
- Diferenta dintre radioterapie si chimioterapie
- Nasterea prin cezariana
- Cum sa va protejati pielea si parul in sezonul rece
- Tot ce trebuie stiut despre durerile articulare la copii
- Bolile cardiovasculare, responsabile de 60% din decesele din Romania. Medici ...
- Analize si investigatii de rutina. Medicii MedLife explica ce trebuie sa fac ...
- Teste de screening pentru femei. Medicii MedLife explica ce investigatii gin ...