L’Oréal Paris isi continua misiunea de a lupta impotriva hartuirii stradale lansand cea de-a doua editie a campaniei Stand-Up
Stire medicala
Bucuresti, 5 septembrie 2023
In 2022, L’Oréal Paris a lansat in Romania programul Stand Up impotriva hartuirii stradale, o initiativa cu o implicare sociala de amploare si cu un obiectiv major de crestere a gradului de constientizare si educare privind hartuirea in spatiile publice.
De la lansarea la nivel local a programului in luna noiembrie, si pana in luna iulie a acestui an, 5300 de persoane au reusit sa parcurga acest training, facilitat de catre Centrul FILIA, in scoli si universitati, iar 7800 de persoane au beneficiat de training in format online, prin intermediul platformei Stand Up.
La nivel international, programul a fost initiat in 8 martie 2020, alaturi de Right To Be, un ONG cu expertiza importanta in lupta impotriva diverselor tipuri de hartuire, beneficiind, in acelasi timp, de suportul ambasadoarei de brand, Eva Longoria.
Stand Up are la baza un studiu social global , realizat in parteneriat cu Ipsos, care a investigat fenomenul hartuirii stradale la scara larga, in diferite culturi, si care a dezvaluit cifre alarmante: 80% dintre femeile intervievate au experimentat hartuirea in spatii publice, iar dintre acestea, 1 din 5 femei erau minore. Mai mult, studiul a aratat ca principalul motiv pentru care oamenii nu intervin atunci cand asista la un act de hartuire este acela ca nu stiu ce au de facut - 86% dintre martori sustin ca nu au stiut cum sa reactioneze in asemenea situatii.
Rezultatele studiului au confirmat nevoia urgenta de a raspunde si de a combate hartuirea stradala, prin oferirea unor instrumente adecvate. Astfel, impreuna cu Right to Be, L’Oréal Paris introduce un program de training, fondat pe metodologia celor 5D (Distrage, Deleaga, Documenteaza, Directioneaza, Dupa Hartuire), ce include 5 instrumente simple si eficiente care ajuta oamenii sa actioneze in siguranta atunci cand sunt martori sau victime ale hartuirii stradale.
“Continuam si in acest an misiunea L’Oréal Paris de a constientiza importanta opririi fenomenului de hartuire stradala in Romania sub orice forma s-ar manifesta acesta. Prin participarea la trainingul online, disponibil pe Standup-romania.com, cat si prin recomandarea lui catre cei apropiati, oricine se poate alatura campaniei. In cele 15 minute de training poti afla cum sa faci fata unei situatii de hartuire stradala atat din postura de victima, cat si din postura de martor. Este simplu, util, si usor de pus in practica, fara a te expune la o situatie de risc. Insa, Stand-UP este mai mult decat un training – este misiunea pe termen lung a brandului L’Oréal Paris de a sprijini femeile din Romania, deoarece fiecare dintre noi merita sa se simta in siguranta, sa mearga pe strada fara teama, si sa fie increzatoare si puternica in fiecare zi din viata ei.’’ declara Daniela Craciun-Mercas, Business Unit Manager Make-up L’Oréal .
In Romania, Stand Up impotriva hartuirii stradale se bucura de sprijinul Centrului FILIA, ONG dedicat advocacy-ului pentru drepturile femeilor si egalitatea de gen. O componenta importanta a programului Stand Up o reprezinta organizarea training-urilor in liceele si universitatile din Bucuresti si din tara, prin intermediul carora peste 5.000 de tineri, cu varsta de peste 16 ani, au invatat cum sa actioneze in siguranta pentru a combate hartuirea stradala.
„Chiar daca este un comportament ce poate fi sanctionat prin lege, hartuirea stradala este inca departe de a fi vazuta, la nivelul societatii, ca o forma de violenta de gen, iar in absenta recunoasterii ei drept fenomen, prea multe fete si femei traiesc cu vina si rusine. Credem ca exista o imensa nevoie de informare, astfel incat persoanele care trec prin hartuire stradala sau care sunt martore sa poata lua atitudine. Este momentul sa schimbam mentalitatea generala, iar colaborarea cu L’Oréal si Right To Be reprezinta o oportunitate extraordinara pentru a face pasi in directia buna.”, afirma Adela Alexandru, Experta egalitate de gen, Centrul FILIA.
Pana in prezent, peste 1.900.000 de persoane din 41 de tari au fost pregatite prin programul Stand Up, iar 97% dintre ele pot identifica mai usor hartuirea in spatiile publice si se simt mai pregatite sa intervina, in urma participarii la acest training. La nivel local, L’Oréal Paris isi propune o crestere de 33% a ratei de parcurgere a trainingului pentru restul anului 2023, cu un target cumulat de 16000 de persoane care sa fi parcurs trainingul, atat cu sprijinul Centrului FILIA, cat si prin intermediul platformei de training online.
Mai multe informatii: Standup-romania.com
Despre L’Oréal Romania
L’Oréal Romania, parte a grupului L’Oréal, care se dedica frumusetii de peste 105 ani, are o istorie de 25 de ani pe piata locala. Cu portofoliul sau unic de 20 de branduri internationale diverse si complementare, L’Oréal Romania este unul dintre liderii pietei locale de cosmetice, prezent in toate canalele de distributie: mass market, magazine, farmacii si drogherii, saloane, travel retail si branded retail.
Despre Centrul FILIA
Centrul FILIA este un ONG feminist, care face auzite vocile femeilor prin munca comunitara, activitati de advocacy, activism, studii si analize. FILIA a fost fondata in anul 2000 si s-a dezvoltat ca unul dintre cele mai active ONG-uri feministe din Romania. Lucreaza pentru prevenirea si combaterea violentei de gen si imbunatatirea accesului la serviciile de sanatate pentru femei.
Articole recomandate
- Detoxifiere naturala de primavara
- Informatii esentiale despre transplantul de organe
- Singuratarea in doi!
- Ingrijirea pielii bebelusului: esentialul despre creme, pudre, sapunuri
- Secretele celor care nu se imbolnavesc niciodata
- Marcam pentru prima data si in Romania Ziua Mondiala a Epilepsiei - Purple Day
- Piata farmaceutica din Romania in continua evolutie
- Vaccinul anti-HPV si cum poate salva el viata viitorilor adulti din Romania
- Parteneriat Italia - Romania la eHealth 2015