Cauta afectiune/simptom/conditie medicala
Cere sfatul medicului
Cere sfatul
medicului

Conferinta de presa a campaniei 'HELP - pentru o viata fara tutun'

Actualizat la data de: 29 Octombrie 2010
Conferinta de presa a campaniei 'HELP - pentru o viata fara tutun'

Tutunul se afla la originea celui mai mare numar de decese care ar fi putut fi evitate in UE, cu aproximativ 650 000 de decese premature in fiecare an. Din acest motiv, lupta contra fumatului reprezinta una din prioritatile de sanatate publica pentru Comisia Europeana. Legi si regulamente complexe au fost introduse in multe tari pentru a interzice fumatul in locurile publice, dar educatia si comunicarea reprezinta mijloace esentiale de lupta impotriva tutunului.

Comisarul UE pentru sanatate, John Dalli, a declarat recent: Tutunul nu este un produs ca oricare altul: creeaza dependenta si aceasta inseamna boala si suferinta pentru cetatenii nostri si pentru guvernele europene, cheltuieli cu sistemul de sanatate care pot fi evitate. Cu toate acestea, 30% dintre europeni fumeaza. Ma preocupa in special cei 35% dintre tinerii europeni care fumeaza.”

Campania “HELP - pentru o viata fara tutun”, una dintre cele mai mari campanii de sanatate publica a tuturor timpurilor, a fost lansata de Comisia Europeana in anul 2005, cu scopul a fost de a comunica tinerilor ca “exista ajutor impotriva dependentei de tutun: sa nu cedeze tentatiei de a se apuca de fumat, sa se lase de fumat, sau sa faca fata pericolelor fumatului pasiv”.

In data de 26 octombrie 2010, la sediul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania a avut loc conferinta de presa care a marcat incheierea acestei campanii de comunicare pan-europene, in prezenta doamnei Iulia Deutsch, Adjunct sef al Reprezentantei.
Coordonatorul campaniei in Romania, Adriana Jipa, a evidentiat factorii care au conferit unicitate acestui proiect: Adolescentii si tinerii se afla in centrul campaniei, atat ca target cat si ca stakeholderi principali. HELP transmite un mesaj de sanatate „pentru tineri, cu tineri” si se bazeaza pe parteneriate complexe la nivel european si national. Campania are o strategie care genereaza participativitate si utilizeaza instrumente de comunicare specifice tinerilor”.

In cadrul evenimentului au fost prezentate cele mai importante proiecte desfasurate pe parcursul anului 2010, elementul de noutate fiind arta stradala ca strategie de implicare a tinerilor. Campania a primit reactii pozitive din partea publicului si a fost bine primita de catre oficialitati guvernamentale, ministere si organizatii de sanatate. De-a lungul anilor, 11 premii au recunoscut creativitatea si inovatia acestei campanii de comunicare, HELP devenind studiu de caz pentru scoli de marketing, reviste si carti.

Avand in vedere valorile, rezultatele si aprecierea de care se bucura aceasta campanie, putem spune ca HELP a devenit un brand de sanatate al tinerilor europeni si un model de comunicare pentru domeniul de sanatate publica”, a declarat Adriana Jipa in incheierea prezentarii.

Reprezentantii organizatiilor de tineret partenere au fost invitati sa prezinte proiectele pe care studentii din Romania le-au derulat pentru diseminarea mesajelor campaniei HELP „de la tineri, pentru tineri”.

Conferinta a continuat cu interventia Prof. Dr. Florin Mihaltan, presedinte al Societatii Romane de Pneumologie, partener strategic al campaniei HELP, care a subliniat importanta eforturilor pentru preventia fumatului in randul tinerilor - cea mai eficienta metoda de reducere a prevalentei fumatului - si a apreciat interesul si implicarea studentilor pentru a transmite tinerilor mesajele campaniei HELP .

Dr. Magdalena Ciobanu, Coordonator al Centrului de Consiliere pentru renuntare la fumat, un alt partener strategic al campaniei HELP, a incheiat conferinta cu prezentarea consultarii publice lansata de Comisia Europeana pentru modificarea Directivei privind produsele din tutun, lansand in acelasi timp organizatiilor de tineret invitatia de a-si exprima opiniile in legatura cu temele propuse in dezbatere.

Campania HELP2.0 (2009 – 2010) in cifre:
- 26,000 spoturi TV difuzate pe 136 canale nationale

- 67% din tinerii europeni au vazut spoturile TV :
90% au inteles ca exista ajutor
89% au remarcat site-ul si numarul de telefon unde se poate apela pentru ajutor
8,5 milioane accesari ale site-ului www.help-eu.com
5,6 milioane vizionari ale serialului web Helpers www.helpers-eu.com
2,500 de ponturi video anti-tutun colectate
740 evenimente desfasurate, in cadrul carora au fost realizate peste 223,000 testari de monoxid de carbon


Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate